• 072-2317879
printer services image
printer services

מכונות צילום

מבחר מכונות הצילום המוצע היום בשוק הוא גדול, ובהתאם לכך גם טווח המחירים. כל מכונת צילום מהחדשות יכולה לשמש גם כסורק וגם כפקס. תכונות שהן מודולריות וניתנות להוספה בעזרת כרטיס (מודול) מתאים.
לפני רכישה של מכונת צילום חדשה, חשוב להגדיר במדויק, ככל הניתן, את הצרכים הנוכחיים והצפויים. כמה משתמשים אמורה לשרת המכונה? מהו גודל החלל הנתון בו היא תוצב? מהי האיכות הנדרשת? לפניכם כמה מהפרמטרים העיקריים אותם יש לקחת בחשבון.

איך זה עובד?
הדור החדש של מכונות הצילום מבוסס על עקרונות הטכנולוגיה הדיגיטאלית.
מכונת הצילום הדיגיטלית סורקת את התמונה ומאחסנת אותה כקובץ בזיכרון המובנה. מערכת הלייזר מטביעה את הבבואה על הנייר החדש, באמצעות פיזור אבקת טונר טעונה בחשמל סטטי שלילי. הפקת העותקים הנוספים נעשית לאחר שקובץ התמונה נשלף מהזיכרון.
תהליך הצילום הדיגיטלי הוא יעיל, מהיר וחסכוני יותר בהשוואה לתהליך המסורבל שביצעו בעבר המכונות האנאלוגיות.

איך בוחרים?
על מנת לבצע בחירה מושכלת חשוב להתייחס לפרמטרים הבאים: כמות הצילומים הממוצעת בחודש, מהירות הצילום, איכות הצילום, מימדי המכונה, פורמט הצילום המבוקש, ממשק החיבור ותכונות מתקדמות כמו צילום בצבע או הדפסה דו-צדדית.

כמות הצילומים
נסו להעריך את כמות הצילומים שאתם מבצעים או עתידים לבצע מדי חודש. באופן גס, ניתן לומר שכמות העולה על 700 דפים בחודש מצריכה מכונת צילום משרדית בעלת תפוקה גבוהה. בכמויות קטנות יותר ניתן להסתפק במדפסת משולבת קטנה. אם צורכים יותר מטונר אחד בחודש, סימן שהמדפסת קטנה מדי.

מהירות הצילום
הספק המכונה מתייחס לכמות הצילומים בדקה. לשימוש משרדי נדרש הספק של 20 עד 50 צילומים בדקה לפחות.

איכות הצילום (רזולוציה)
מכונות צילום מבצעות פעולות של סריקה והדפסה, שאיכותן תלוית רזולוציה. רזולוציית הסריקה אינה בהכרח זהה לרזולוציית ההדפסה. במכונת צילום צבעונית חשיבותה של רזולוציה גבוהה רבה יותר בהשוואה למכונה המצלמת בשחור לבן בלבד.

ממדי המכונה
קחו בחשבון את גודל השטח המיועד להצבת המכונה. ישנן מכונות צילום קומפקטיות שמשקלן אינו עולה על 17 ק"ג וישנן מכונות, המיועדות לשימוש אינטנסיבי, שמשקלן עשוי להגיע ל 50 ק"ג ואף יותר. למשרדים קטנים ולשימוש פרטי, בדרך כלל ניתן להסתפק במדפסות משולבות קטנות, המוצבות על שולחן העבודה ואינן תופסות מקום בחדר.

פורמט הצילום
במידה אתם מעריכים שתידרשו להפיק צילומים בפורמט שאינו הפורמט הסטנדרטי (גודל A4), תאלצו להשקיע מעט יותר במכונה המאפשרת פורמטים נוספים, דוגמת A3.

ממשק חיבור
מכונות הצילום הבסיסיות מציעות חיבור לרשת המשרדית רק כאופציה, ואילו המכונות המתקדמות יותר כבר כוללות כרטיס רשת מובנה. ממשק חיבור נוסף הקיים בנמצא הוא קישוריות אלחוטית המאפשרת לתפעל את המדפסת המשולבת מכל מקום ברחבי הבית או המשרד, ללא צורך בכבלים מיותרים.

תכונות מתקדמות
מכונות הצילום הדיגיטאליות מציעות היום אינספור אפשרויות מתקדמות, ובהתאם לכך – טווח המחירים הוא רחב. נסו להגדיר לעצמכם אילו סוגי צילומים נדרשים לכם – האם אתם זקוקים למכונת צילום צבעונית או שמכונת צילום בשחור לבן תענה על הצרכים שלכם? מכונת צילום צבעונית משתמשת במדפסת הזרקת דיו בדגמים הביתיים הזולים, ובמדפסת לייזר צבעונית, בדגמים היקרים והמשרדיים. בכל מקרה, מחירה יקר יותר.
ישנן מכונות המציעות הדפסה וסריקה דו-צדדית (דופלקס). פונקציה מתקדמת של הדפסה על שני צידי הדף מייקרת את מחיר המכונה מחד, אך חוסכת במחיר הנייר, מאידך.